Du var min pappa..

Jag sätter mig ner och skriver ett brev, du ska få se vad som väntar när du öppnar det.
En cd-skiva med en låt och du lyssnar, När du är klar så sätt dig ner och tänk i klar tystnad.
På mitt sinneshåll, jag är trött på gammalt groll, vad trodde du, att vi skulle lägga allt det bakom oss?
Då måste jag få veta om du stod iställ eller om jag bara misstolkade situationen?
Det är en stor del i vår katt och råtta lek, jag gjorde låtar till dig för att få uppmärksamhet.
Och det funkade till en del , 2 gånger , brevet kom och jag svarade med brevets sånger.
Ett brev om bortförklaringar ville  jag inte ha, du slog över bollen på mig och mamma,
Sen gjorde du samma sak emot mitt syskon och förklarade bort det igen, det är det trista..

Du är min pappa, Risto, jag kommer aldrig glömma dig,
Men saker du har gjort har sårat mig.
Men ikväll gråter jag mig till sömns för du har svikit mig så mitt hjärta blöder nu igen.

Många gånger har du lämnat mig där ensam kvar i det svarta hålet, stod och undra vart min farsa var?!
Ska jag tacka dig för att du aldrig fanns där och inte nu heller här?
Kommer du ihåg dom gånger som du svikit mig?
Det gör jag, jag kan räkna upp dom en och en och en och
en.
Men vet inte vart jag ska börja ,  bli så jävla lack att du genom hela livet varit nonchalant.
Och stängt ut dom få som verkligen älskat dig, jag var en av dom med det var länge länge sen.
Vad jag kan minnas så har du bara gjort mig glad en gång, jag var 16, satt och rökte när du kom och hälsa på.
Fri vilja, ingen tvinga dig dit, faan kanske mer sånt och vår relation kanske vart på topp?

Du är min pappa, Risto, jag kommer aldrig glömma dig.
Men saker du har gjort har sårat mig.
Men ikväll gråter jag mig till sömns för du har svikit mig så mitt hjärta blöder nu igen.

Många fråger bubblar inom mig, varför älskade du inte mig lika mycket som du älskar dig själv.
Och brydde dig om vad som händer i mitt liv, andra barn blir visade men jag fick hitta min egen stig.
Här vandrar jag ensam med min fästman, hand i hand, så lång tid sen vi två fann varann.
Jag har en tutch för din information, jag har supit mig så full att jag inte kunnat stå, jag kunde -------- utan massa snack om blommor och bin, jag har suttit med planer på att ta mitt liv, det sistnämnda kan du ha lite på ditt samvete,
Men det var du aldrig värd, nu vet jag det.
Pappert börjar ta slut, och brevet liksaså, så jag säger bara de, Risto, ha det bra, Hejdå...

 
Du vill komma på bröllopet, jag vet dock inte om jag vill ha dig där efter allt.. Jag är ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0