Håller du inte med?

Knark, det är det störta som har hänt på jorden,
folk säger att det är jävligt kul att knarka och röka en fet ibland och så men kanske inte lika kul sen när du blir äldre och dina vänner har börjat knarka på riktigt.
Och börjar falla som löven på träden..

Knark, är det som dödar våra vänner,
ja du är fast i en tid då man förtränger vad man känner.
Vissa röker brunt för att överleva dagen,
Medans andra idioter tycker det är tufft att bryta lagen.
Och bara för det ska man svika sin familj,
Om många kunde spela tillbaka så skulle dom nog leva en gång till.
För knark det är skit och det fuckar ditt liv.
Jag har varit där och sett vänner ge upp,
Och jag har varit där på botten och jag har kippat efter luft.
Men jag har tagit mig förbi och försöker skapa mig ett liv.

Knark, det är det som dödar dom unga,
Men vi lever i en tid där man hoppas och blundar.
Du måste tänka nu,
Upp till kamp, du kan göra förändring!

Tycker du det är tufft, att vara kriminell?
Men det kanske är dags att tänka till igen?
För brotten som du gör det förstör också för alla andra,
Och drogerna du tar får dig snart att tappa andan.
Kanske roligt till en början men ge det lite tid så kommer det gå åt helvete!
Men du väljer bara själv, om du vill fortsätta vara en vilsen själ.
Jag hoppas bara att du väljer rätt i tid,
Så att du inte bara förstör ditt eget liv.
För du har många på din sida som vill att du stannar kvar,
Så kämpa bara så ska du se att allt blir bra.
Och folket runt omkring dig, dom kommer att hjälpa dig.
Om du bara säger till, ja, om du bara ber om hjälp.

Jag ber till gud att du väljer rätt väg..

Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Bra skrivet!

2009-03-13 @ 22:49:12
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0