Blogg-pause..

Ja, jag tog mig pause.. Hade sån skrivtorka och kände också att jag inte riktigt hade tiden att sitta ner och skriva varje dag.. Ska försöka bättra mig iaf :)

Gjorde morgon kl 07.00 och gick upp och gjorde iordning en äggröra till mig och karln som därefter skulle till jobbet.. Sen var det ut med hundar som gällde, härligt väder! :)

Mammas GOFISAR!♥


Det har varit sådär riktigt skönt ett tag nu med undantaget då snön plötsligt kom igen! ? Aja, den är nästan helt borta nu och jag håller såå hårt i tummarna att det kommer förbi VÅR nu.

Härligt att vara ute med pojkarna i detta väder! (bild från förra veckan)


Bra att jag kom upp tidigt imorse för i morgon har jag inge val.. Lär kilva upp samtidigt som Stefan om jag ska hinna med hundar och allt innan jag ska iväg!



För ca 7 år sedan så var jag med i en studie/forskning, självklart valde datorn ut mig den dagen, minns det så väl.. Hade så jäkla mycket i min skalle och att på det gå igenom ALLT som hänt under min barndom var inte alls så lätt som jag trodde.. Fick ta många pauser och det föll hundratals tårar.. Kändes som jag fick ett slag i bakhuvudet och vaknade upp.. Tänk så länge sen det var..

Sen kontaktades jag igen för ca 5 år sedan och då såg mitt liv helt annorlunda ut än första gången.
Den gången kändes det inte alls lika jobbigt för då var det NU-frågor och dom ville höra hur man förändrats på 2 år. Vet att det var en sak som jag dock tyckte var lite jobbigt. Men det gick iaf bra.

Mitt liv gick vidare och jag tänkte inte ett dugg på det där tills för en vecka sen när min mobil ringde och det var samma kvinna igen..Nu ville dom ha ännu en träff med mig för att se hur allt såg ut 7 år senare.. Alltså sen den första gången vi träffades. Tyckte att det var lite komiskt alltihopa :) Men jag gick iaf med på en yttligare träff med henne.. Man kan tro att dessa träffar inte är så jobbiga men dom tar på krafterna ganska ordentligt, för det första så sitter man timmar i sträck.. Sen är det mycket svåra och jobbiga saker som blåser upp igen.

Tveka aldrig att ringa till dom utifall du själv behöver hjälp eller någon i din närvaro behöver det,
Jag kan själv rekomendera dom till ungdommar som hamnat snett eller är på god väg.
Det gäller inte bara droger utan även alkohol som är en av våra farligaste droger!
Du kan även ringa dom och prata om du är anhörig.




Aja, ska iaf träffa henne i morgon förmiddag .. Dom skulle även ha skickat papper till mig som jag hade kunnat göra hemma så slapp det ta mer än 3 timmar i morgon men när posten kom idag och det fortfarande inte kommit nåt så ringde jag upp och frågade.. Posten måste strulat bort dom, men vi löste det på ett annat sätt så.. Tur att jag ringde iaf..

Vill bara påpeka att detta är helt frivilligt, jag har all rätt att tacka nej om jag inte vill men jag har valt att delta varje gång trots att det varit både krävande och jobbigt.
Sen får man alltid nå för "besväret".. Har för mig att det var biobiljetter första gången.. Aja, denna gång är det iaf ett presentkort på Åhlens på 500 kr , inte helt fel ;) Dock inte därför jag tackade ja, haha.. det fick jag reda på efter :P


Jag hoppas att jag kan hjälpa dom att hjälpa andra genom att delta i detta! ♥

Sen är jag ju ändå bara hemma, även om jag oftast har fullt upp ändå.. Men det ska faktiskt bli rätt skoj att träffa henne igen också :)

Ja det var väl allt för nu.. Kanske kikar in senare idag.. Ska iaf försöka uppdatera i morgon när jag kommer hem :)

Kör på keps idag :) Länge sen sist..


ha det toppen bra så länge!
Nu ska jag skutta ut i solen med hundarna!

HejHej


Kommentarer
Postat av: Moster Sandra

Vackraste ögonen!

2010-04-27 @ 15:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0