Social Träning..

Tidigare idag när jag var ute med Boss så slog det mig att han behöver verkligen träffa andra människor på neutral mark, dvs INTE hemma hos oss..

Så efter promenaden så gick jag och Toss upp till Sandra och frågade om Boss fick komma in en stund och hälsa, vilket han självklart fick , alla blev sååå glada över att den lilla plutten kom på besök :)

Hur som helst så var han som en helt annan hund ring människor, lugn, samlad men samtidigt glad och social.. Liiite otäckt var det nog då han rycktes lite ifrån hans skyddzoon (hemma) så han höll sig helst brevid mig..
Han var nästan lite chockad och tittade alldelses förvirrat på mig medans han lungt och fint kunde sitta och bli klappad och dela ut pussar utan att dampa omkring.
Det var helt otroligt härligt att se :)

Vissa ggr får man muta honom att pyssla med annat när man har besök ;)


Nu vet vi att båda hundarna kan följa med hem till Sandra och det är ju perfekt social träning för lillgrabben :)

Han ligger nu för övrigt tvärdäckad brevid mig i soffan, nerbäddad i filten.. Så söt så!

Ceros har somnat i hallen.. Vi kom precis in från våran långpromenad.. Han har fått en sån där blinkade reflex som jag satt på hans halsband, så nu blinkar han rött på kvällarna när han är ute så han syns ordentligt :)
Trodde han skulle tycka det var konstigt men han kunde inte bry sig mindre ... Lugna grabben!


Med ett hjärta utav guld..Och ögon som hämtat ifrån himlen..♥


Nu ska jag kolla på Law and Order i min ensamhet med mina sovandes hundar.

Sen blir det sängen för vår del..
 
Hörs av i morgon!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0