Hundrutiner..

Pojkarna har sina rutiner som ska följar till punkt och pricka , speciellt enligt Bossen ;)

* Dom vaknar till, myser i sängen en stund med mig när pappsen gått till jobbet..

* Vi skuttar upp ur sängen, jag klär på mig och pojkarna står ivrigt och tittar på, haha..

* Boss får alltid gå ut först.. Vet inte riktigt varför, han är helt enkelt mest nödig på morgonen..
Han gör det han ska och sen vill han in igen på stört.

* Sen är det Ceros tur, samma med honom, han gör det han ska sen har han också bråttom in igen..

* För då väntar ju FRUKOST! Mumma :) Så då äter vi alla 3 frulle..

* Sen ska dom mysa och sova en stund med varandra, därefter börjas det busar hejvilt ( det kan vissa dagar driva en till vansinne) Oftast hinner jag diska, bädda sängen, gör mig i ordning för dagen medans dom sover efter frukosten.

* När dom busat klart så går vi på varsinn långpromenad och dom uppskattar verkligen den tiden då dom får vara lite för sig själva, snosa runt i snön osv...

* Pappsen kommer hem och det blir race av lycka här hemma :) Sen somnar dom om en stund..

* Nu är det dags att ut och kissa lite tillsammans, jag och Stefan tar varsinn vovve.. Resten utav dygnet nu är dom med varandra, men dom är lika glad för det :)

* Sen är det in och käka middag som gäller och fort ska det gå, helst vill Boss inte att man ska hinna ta av sig skorna innan hans skål är fylld,haha, lite dåligt tålamod ;)

* Sen är det bus en stund och efter det somnar dom sött, oftast vid våra fötter.

* Sista promenaden på kvällen är Toss hemskt kinkig med, han han verkligen sina bestämda tider och då ska han ut, rutiner är väldigt viktigt för honom, det är det ju för alla hundar men han är nästan lite extrem ;)
Kvällspromenaden blir en långis, om det inte spöregnar för då vägrar Ceros..

* När vi kommer in, då vill Boss gå och sova och gud förbjude oss om vi inte hade tänkt som han, vilket tjat det blir.. Han tittar, han går fram och tillbaka, han börjar gny, ställer sig för Tven så man inte ska se nåt.
Då får vi helt enkelt övertala lilla gubben att lägga sig i soffan med oss tills vi tänkte inta sängen och tro mig, det kan ta tid.. Men ingen är gladare än Boss när vi sen släcker ner och går till sängs :) hihi..


Så ser våra rutiner och påhitt ut hemma hos oss med våra grabbar..

Nu får dom dock sova i sina egna sängar om natten ♥
Men Dom är snabb upp i sängen när Stefan kliver upp kl 06.00 ;)



Hur ser era rutiner ut hemma hos er med era hundar? :)


Kommentarer
Postat av: Maddiz

Hej stumpan.



Hur mina rutiner ser ut?

*Ja, jag får vackert kliva upp mellan 7-8 för då vill Lilleman ut:) Så då blir de en kissrunda.

* Sedan in och äta frulle för både mig och hundarna.

*Sen blir de lite mys i soffan. Sen vid elva kanske blir de en liten längre promenad och kanske bus på ishockeyplanen:D

* Efter de brukar de bli att vi går till en kompis och umgås med henne och hennes barn vilket hundarna tycker mycke om.

* Blir någon kissrunda när man är hos kompisen eller även om man är hemma någon gång vid tre kanske.

* Sen blir de en lite större promenix igen vid 7-8 på kvällen.

* Och slutligen en kvällskissning innan jag tycker de är dags att sova.

Så ser våra rutiner ut på ett ungefär.:D

Ett skoj påhitt du gjorde gumman:D

2010-04-06 @ 19:47:22
URL: http://raggarmaddiz.blogg.se/
Postat av: madeleine

Det gick inte att kommentera på det senate inlägget:S



Jag förstod nästan att det va det:)jag vart så chockad när jag såg henne:) Kände igen na liksom!! Roligt..



Jo men visst vettu, han blir 1 nu den 14:de:)

Tiden går ju så himla fort..



Jag har tänkt jätte mycket på dig, men hittade dig aldrig.. Men nu så:D

Vad gör du nu förtiden??



kram

2010-04-06 @ 22:05:33
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0