Håll inte dina känslor inne, dela med dig <3

Återigen visar livet oss hur skört det faktiskt är.
Hur lätt det är att livet bara tar slut.
Att man så lätt, så fort kan förlora en närstående, en son, en bror, en make.
Någon som man älskar så mycket att ord inte räcker till.
Hur något så oväntat bara kan slå till när man minst anar det.

Jag har alltid varit noga med att säga "jag älskar dig"  eller  " tack för att du finns, du betyder mycket för mig" innan jag säger hejdå till någon, om så det bara gäller en sväng till affären eller nåt, för man vet ALDRIG.. Det kan vara den sista gången man har chansen att tala om vad personen i fråga betyder, vad som helst kan hända, på ett ögonblick, utan förvarning.
Jag lärde mig det när min mamma gick bort så plötsligt, så oväntat helt utan förvarning.


Jag saknar dig, jag behöver dig, men jag vet att du vakar över oss ♥
Vackra, fina, underbara mamma..Kärlekensbandet kan aldrig brytas..



Ett exempel: Varje gång jag ska gå hemifrån och lämna hundarna hemma, spelar ingen roll om hur länge jag ska vara ifrån dom så är jag hemskt noga med att tala om för dom att jag älskar dom och ger dom varsin puss.
Ibland händer det att jag är så stressad att jag bara rusar ut genom dörren, men jag lyckas alltid komma på det och springer hem igen bara för att tala om hur mycket dom små liven betyder för mig.
För tänk OM, det skulle vara sista gången jag fick chansen att tala om det och inte tog den?
Jag skull ångra mig resten av mitt liv, det skulle plåga mig nå fruktansvärt.
Alla som känner mig vet att jag alltid gör detta med Ceros & Boss.
Det har hänt en gång att jag missat det då jag var superstressad och jag mådde så dåligt under hela tiden jag var ifrån dom och hade sån panik, tänk om nåt händer mig nu eller tänk om nåt händer dom, det var det enda som snurrade i mitt huvud, även om jag säger att jag älskar dom säkert 8 ggr dagligen men ändå.. Och den paniken släppte inte förens jag kom hem igen och såg att dom var okej och jag pussade och pussade på mina små troll!

Dom är mina små hjärtan, vissa har barn, dessa två, dom är mina barn ♥


Detsamma gäller min man, Stefan, vi säger alltid, "Jag älskar dig" innan vi skiljs åt, oftast ropas det  "PUSS" också om vi inte är i samma rum och kan ge varandra en puss innan den andra går.

Det tog ett tag innan Stefan verkligen förstod hur viktigt det är för mig, jag har ett X antal ggr sprungit efter honom i trappen när han har så bråttom iväg ;)
Men jag satte mig ner med honom en dag och förklarade noga hur viktigt det är för mig och sen den dagen har han förstått och nu är det nog nästan lika viktigt för honom som för mig..


(Denna bild är hittad och lånad från Goggle)


Igår insåg jag återingen hur viktigt det verkligen är att man gör så, talar om för sina nära och kära hur mycket dom betyder, för ena stunden är dom hos en och i den andra kan dom vara borta förevigt.
Man kan aldrig ta någon för givet, aldrig nånsin!

Jag är tacksam för att jag ropade "Jag älskar dig, PUSS".
Men jag är ännu mera tacksam för att jag har min älskade kvar, för det kunde varit annorlunda.
Nu var det inte det och jag vet inte vem jag ska tacka för det ?
Gud? Skyddsänglar? Eller hans starka vilja att hålla sig kvar..? Tacksam är jag iallafall, minst sagt
.

Kärleken är det vackraste som finns, den är äkta och stark..♥


Jag vill bara uppmana ALLA att visa sin kärlek till varandra, berätta för varandra om era känslor och ta aldrig aldrig aldrig nånsin någon för givet.
Man vet aldrig när gud bestämmer dig för att hämta tillbaka en av sina änglar ifrån oss..


En olycka kan så lätt hända, våra kroppar är inte alltid så starka som vi tror, dom kan ibland svika oss när vi minst anar det.. det är otäckt, det är hemskt och tragiskt men det är sanningen!


 Jag Älskar Dig Så Otroligt Mycket, Min Underbara make ♥



Nu är jag totalt utmattad efter dagarnas kaos, förtvivlan, rädsla, lättnad osv osv..

så nu säger jag helt klart Godnatt!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0