Dåliga matvanor

På sistone så har mina matvanor blivit riktigt hemska!
Och det värsta är nog att jag inte ens tänker på det, jag lägger inte ens märke till det alls.
Sen på kvällen så blir jag helt yr, mår illa, får en hemsk huvudvärk och blir allmänt sur och grinig,
vilket är jätte trist såklart, inte bara för mig, speciellt för Stefan.

Söta Noella, Älskling & Boss har myys i soffan ♥ (bild från helgen)


Han är även på mig varje kväll kring middagstid och tjatar och framför sina synpunkter på min lilla mini portion med mat och jag viftar bara bort det och säger att "jag är inte hungrig!" eller "Jag äter ju?!" 
När jag i själva verket faktiskt äter så förskräkligt lite emot vad jag brukar.
Sen gnäller jag och åmar mig på kvällen och han får ta hand om mig,
vilket förbaskat tålamod karln har! Helt otrolig!♥

Missförstå mig INTE nu, jag har INGEN ätstörning alls,
Jag är INTE missnöjd med min kropp & vill INTE gå ner i vikt osv, absolut INTE!

 Så nu har jag kommit
på en stor faktor till det problemet och det är mina solrosfrön som jag knaprar på hela dagarna så jag "lurar" ju magen som då tror att jag ätit eftersom jag tuggar så förbannad, men det är ju inte mycket som kommer ner i magen direkt på en skål solrosfrön.


Nu när jag är medveten om problemet så kan jag ju göra nånting åt det iaf och dt tycker jag är positivt.
Jag kommer slippa ligga och må F*N på kvällen och bli lika glad och sprallig som jag brukar vara.

Kärleken..


Sen har det även varit mycket runt omkring mig just nu så jag tappar fokus på att äta, jag glömmer helt enkelt bort det för jag har så mycket annat att göra, men äta är ju jätte viktigt!

Fy jag skäms över detta inlägg men samtidigt så tror jag detta är såå vanligt och man måste få sig en liten "spark i baken" och inse att problemet finns innan det går för långt..
 
Så alla som känner igen sig i detta, nu kör vi vah?
Nu ser vi till att börja äta ordenligt igen, okej? :)


Jag har iaf nyss slängt i mig en rejäl potion middag :)
Nu är jag trött efter denna härliga dag & vill krypa ner under täcket & mysa.

Sov gott allihopa!
Vi hörs i morgon :)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0