Framförhållning

Fick ett sms idag av en av mina goa vänner, Marika..
Hon frågade om vi hade möjlighet att vara barnvakt åt hennes lilla dotter på 1,5 år några timmar medans hon och hennes sambo skall till tandläkaren.
Självklart kan vi det, inga problem!
Tar både dottern och hunden hennes med glädje :)
Men det härliga med detta var att hon frågade mig redan idag och hjälpen behövs inte förens den 19:e..
Snacka om toppen framförhållning :D Me like!
Nu gällde detta som sagt endast ett par timmar men det är alltid skönt att kunna planera! :) Ska bli så mysigt! ♥

Söta Nova som var lite missnöjd här, men kameran var lite intressant..
Tyvärr dåligt med bilder på Nova..Lär knäppa fler på söt, hon som alltid ler :)


Har även kort på Furia (Marikas underbara hund) men dom ligger tydligen på min mobil för jag hittar inga bilder på data :/
Va helt säker på att jag hade fört över dom.. hmm.. Hon är iaf en supervacker dobberman-blndras tik på 6 månader :)
Har hjälp Marika en del med henne och dom gör sådana framsteg, så stolt över dom båda två! ♥


Vi träffade på en räv igår kväll på kvällspromenaden med hundarna..
Men tror tyvärr att den var skadat för den haltade fram :(
Såg tyvärr bara på håll då dom är så skygga.. ¨
Men hoppas på att vi ser den igen så vi kan ringa in och tala om att & vart den springer omkring skadad..
Det var så mörkt så man såg tyvärr inte så bra i vilket skick den var i..
Kan ju även vara skabb, tyvärr för vanligt..
Men polisen åkte även förbi den så dom såg den också..
(Dom bromsade in och kollade när den sprang förbi deras bil..) 
Även Marika hade sett den igår kväll.. Stackars lilla räven :(

Det otroligt vackra djur enligt mig..♥
Hoppas bara den stackaren inte har åkt på skabb :( Ursch va hemskt!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej tjejen!



Vet inte riktigt vilket du menar att du är nyfiken på, haha :-) Förklara.



Absolut, ta den tiden du behöver. Känn ingen press! Jag ska läsa igenom ditt repotage i amelia igen. Nu är jag mer vaken än sist så jag ska försöka ta till mig ALLA ord.



Åh, men tack ska du ha! Vad gullig du är. Du är vacker du med Zanna :)



Kramar

2010-11-08 @ 21:27:43
URL: http://ceciliadarling.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Det där var en riktigt vacker räv.

Vi hade rävar på mitt gamla sommarjobb, dom va inte skygga. Haha! Ena kom och pinkade ner min målarburk. Hahah! Sen va de en liten jäkel som älskade och skrämma skiten ur mig. Kan ju säga att han/hon gjorde att ja hoppade upp på containerna hela tiden och sen så snodde den min sko..



Håller med dig totalt om dagiset. Men vf sätter dom inte in så att man kan få pengar så man kan vara hemma med sitt barn.. Förstår inte de. Har man inte rätt och njuta av sina barns barndom?



Jag förstår inte hur kompisarna tänker.. Hur kan dom vilja att deras kompis som har flickvän och barn dessutom ska träffa andra tjejer i fel syfte? :S Han är dessutom kompis med mig. Sån jävla respetklöshet. Men Stefan var lugn med att skita i sin kompis?



Härligt att ni mår bra. Med oss är de bättre än någonsin. Hade ett break med bloggen för att orka mig igenom allt. Valde att lämna Sam ett tag för jag orkade inte med allt skit runt oss. :/ Men han mådde skit under den månaden vi va isär och ja träffade andra killar (inget seriöst och inget sexuellt, utan kompisar som va kompis med min tjejkompis och bara fika osådär) Men sam var alltid i mina tankar. Till slut en dag så träffade jag Sams morbrors son som är 14 och han berättade att Sam hela tiden pratar om oss och säger att han ångrar sig. Så jag valde att ge Sam en chans till att umgås med Emilia så ja bad han komma hem till mig samma dag klockan fem och prick fem var han här. Då lekte han lite med Emilia, kom fram till mig och sa att ja va så vacker och de va så skönt och kunna prata med mig sen kramade han mig och grät. Sen pratade vi nästan hela natten om allt. Kändes jätteskönt. Och nu är de bättre än någonsin och vi har vart med varann typ 3-4 månader nu. :)



Jasså är du? Då måste jag gå ner och köpa den!:D

Jag fick erbjudandet att va med i Aftonbladets söndags bilaga anonymt men vet inte om ja vill. Ska skriva om faderskap och sådär.



Har ni också snöstorm hos er? Här e de kaos. :O



Ta hand om dig!!

Massor av kramar från mig och Emilia <3

2010-11-09 @ 14:02:29
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Okej, skönt att veta att man inte är ensam :)

Dom kan hjälpa en en hel del men samtidigt så är man fruktansvärt rädd för att göra fel och förlora allt man har.



Du har rätt i att många läser för att snoka.

Haha, jag kan själv läsa folks blogg bara för att kolla lite. Fast jag kanske inte ens gillar dom :)



Men vafan... Det med bilderna. Jag har faktiskt ingen aning. Kan inte hur blogg.se gör. Det ska vara högerklicksskydd på bloggplatsen men det är en tjej som mailade mig en ny header hon gjort till mig med bilder hon tagit på min blogg. Helt skumt, hade inte bett om någon.

Tycker det är sjukt att folk snor bilder och lägger upp. Google kan ju va okej att ta från kanske, om det inte är i sverige dvs.

Du kan ju skriva copyright på dom. Med ditt bloggnamn. Eller göra någon slags vattenstämpel rätt över bilden. Det kan dom inte ta bort.



Hehe, ja det är runt 50 mil mellan oss.

Det är en bra bete de du.



Angående hur man länkar.. Jag vet ju som sagt inte hur det ser ut på blogg.se men finns det någon slags kedja man kan trycka på?

Om man kan så skriver du bara här är bloggen typ och markerar. Sen klicka på kedjan och skriv in adressen. Inte säker på att det är så där, men testa :)



Haha roligt det med cigaretten. Jag satt på diskbänken och rökte under fläkten och de gilla inte min pojkvän. Men det är så förbannat kallt ute ju haha. Det är synd om oss rökare ibland ;)



Håret - Kan bero på stress. Har ingen aning. Eller att jag slarvar med maten i perioder. Dock inte nu :S



Denna kommentar får du gärna godkänna :)



Ha det så bra och håll hårt i ciggen ;) Hehe.



Kramar i massor!!

2010-11-09 @ 16:30:35
URL: http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0