Boss.. Träning & Lek..

Här kommer det lite bilder ifrån en dags träning med Boss.
Han hoppade upp på murar, gick balansgång, hoppade slalom över staket & upp på stenar som han sen fick sitta på en stund och träna sitt tålamod.. Han var superduktigt hela promenaden!
Med honom är det alltid lättare och roligare att lägga till lek i träningen - Då blir det kul att träna - Och man har en samarbetsvillig och glad hund att jobba med :)
Tror det gäller nästan alla hundar, faktiskt !


Bilder på finaste Bossen!
(Det är dock inte så lätt att knäppa en masa kort när man tränar ensam, men några iaf)

Hopp upp på stenen och sitta fint ska man :)


Tålamods-övning..


I sluten av träningen hittade han en rolig fin pinne och tugga på ;)


Ögonkontakt & lyhörd ska man vara trots man leker :)


Man ska även kunna släppa pinnen och gå därifrån på komando..


Sen somnade han sött i sängen efter att ha varit såå duktig ♥


Jag älskar verkligen att träna våra hundar,
Dom är så otroligt olika så det är alltid skoj!
Det är alltid något nytt & spännade.
Och på varje promenad så möter man olika hinder,
Vanliga saker som, andra hundar,
katter, garageportar som öppnas,
folk som tvättar sina bilar med slangar över gatan.
cyklar, folk och en massa annat!

Om man bara ser sig omkring när man är ute,
Så har man egentligen alla hjälpmedel omkring sig,
Allt det som rör sig, ser konstigt ut,
saker som är där dom inte ska vara,
Sånt ska man ta vara på & passa på att träna sin hund,
Istället för att gå undan och hålla sig på avstånd från allt sånt.
Tycker jag är toppen,våra hundarna med :)

För att vi ska ta oss till skogspromenader,
Så måste vi passera en hel del saker på vägen,
Då vill jag att mina hundar ska klara av det utan att reagera så mkt på det.
Varje dag är det en ny grej som vi möter,
Och varje dag lär vi oss något nytt av varandra..♥



Jag älskar er båda mina små hjärte-gryn!
Ni är helt underbara båda två!


PUSSSSS!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0