Svar till Matilda ang Boss.

Boss mamma , Nova är 75%Pittbull & 25%Amstaff och hans pappa, Bull är Pittbull.. ( Jag hade fel som sagt :P :)
Hmm.. Så att Engla & Boss inte skulle ha pittbull i sig stämmer verkligen inte.
Dom är båda två ifrån samma kull och enast en kull har tagits på Nova,
Sen kan vissa valpar få mer "pittbull-drag" än andra.
Men fakta kvarstår ändå.
Dom har dock en smula amstaff i sig efter mamma Nova som sagt.
Så ligger det till med våran vovve "Tossen"..

Mamma Nova i somras hos svärmor..♥


Dessutom så fick jag ej fråga om jag hade en amstaff utan om jag hade en staff (I det inlägg du komenterat) och det är en väldig skillnad,
Därför svarade jag till Linnea att vi inte har en staff , utan en Pittbull, men ja lite amstaff finns i Boss, jaa..
Det spelar mig faktiskt ingen roll och är inte riktigt värt att dra upp..
 Varför ska jag behöva skiva Pittbull/Amstaff när han har alla egenskaper och utseende från just pittbullen?
Jag svarde på en fråga som gällde hans träning - inte hans ras.

Sen kan man ju diskutera vidare, i ALLA amstaff så finns Pittbullen, men tanke på att det korsades 53 olika pittbull´s för att få fram den första i amstaffen 1936 för att kunna ställa ut den.
Så ligger det till.. :)

Novisen igen med älsklingen :)


Go Bossen! - Bus hund! ♥


Hjärte-trollet själv :) Underbara fina goa grabb! :)
(Bild från förra sommaren som jag hittade nu :) Liiten plutt bara! hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0