Ceros - Framsteg

Kom precis in med CerosPeros, Boss och Stefan efter en mysig kvällspromenad.. Mina älsklingar ♥

Hur som helst så har jag ju tidigare beskrivit Ceros fobi som han har då han slänger sig ut i vägen (endast vid en väg precis här om hörnet) det är verkligen hemskt otäck! Speciellt nu när det är mörk och till och från halt och bilarna kör som dårar...

Igår var iaf Karin förbi hos oss en sväng, hälsade på Boss, försökte analysera honom lite och se vad vi kan göra för att lugna ner honom vid besök.. Hon är toppen! :) I helgen blir det till att träna båda hundarna och en massa lek, ska bli såå kul! :)
Men iaf, hon var ju här igår och hon håller på att utbildar sig till hundinstruktör (specieliterat på "problem hundar")
Så hon tycker verkligen att det är kul med en utmaning, vilket lilla Bossen verkligen kan vara vid vissa tillfällen, mest vid besök, då han blir GALET glad.

Och hon har känt Ceros sen han var ca 1 år så hon kan honom innifrån och ut, vi och våra hundar här även bott tillsammans. Så hon tog sig en snabb titt på hans beteede vid just vägen där han e kaos nu :S
Och mkt riktigt, jag är inte alls ute och cyklar, han har fobi, det skriker panik i ögonen på honom.. :(
Men då gjorde vi det hela till en lek, hopp och stutts upp i det blöta gräset, han var inte helt med på noterna, men vill ju vara till lags och gjorde sitt bästa! Vi var stolta över honom, inte sant, karin? Han gjorde sitt bästa och var helt slut efter bara några minuter..jobbigt när det är huvudet som måste användas ;)

Och nu när vi var ute så använde jag mig av en blanding av mina och Karins metoder och han var sååååå duktig! Han gick t.om upp själv och kunde sätta sig och göra nr 2 där han tidigare inte ens velat sätta sin tass för alla hundben i världen! *Så stolt över honom*
Tyckte att det räckte med det och lite stanna, sitt och lungande träningsmomenat för han var så duktigt och modig! ♥

Det är så underbart kul för mig som hundägare att se hans framsteg, jag har nämligen aldrig haft detta problem med honom, han har haft andra saker för sig men dom är bortblåsta för länge sen så när detta dök upp blev det en chock för mig, men jag är helt övertygad om att det kommer släppa inom en väldigt snar framtid! :)

Kul att han också kunde fokucera sig på mig och det vi tillsammans tränade på trots att både pappsen och Bossen var med! Min duktigt pojk!

Mamma är så stolt över dig, Älsko

Bilden , sommar -09 , Här börjar hans fobi.. :S Syns rätt tydligt på
hans kroppspråk..


Kommentarer
Postat av: Karin Arhamn

Va kul att det redan börjat ge framsteg :D

Klart vi är superstolta över ceros :D Han kämpar :D Det är stort att övervinna fobier, men han försöker verkligen. Det är det fina med honom!

Hörs senare gumman! Puss och kram

2009-12-09 @ 20:56:32
URL: http://arhamn.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0