Jajjamenasan!

Nu så sätter jag igång och tränar :) Har hunnit med 2 låååånga promenader idag med maken, en med hundarna och en för oss själva, vilket var väldans mysigt då det oftas är två små trollungar med oss när vi promenerar så vi inte riktigt har samma tid för varandra att diskuter om allt och ingenting eftersom att grabbarna hela tiden måste "övervakas" (Trots att dom är snälla så kan det alltid dyka upp en katt lr en annan arg hund)

Har nu börjat att träna med vårat "gummiband" här hemma.. Och tro mig när jag säger att det TAR .. Helt slut i armarna, haha och jag har ändå iaf 2 pass kvar ;)


Nu till något mindre kul som gör mig riktigt FÖRBANNAD!

Okej att man festar till det ibland och att man går från fest till fest eller kanske från fest påväg till krogen, men snälla säg mig VARFÖR I HELA HELVETE måste man slå sönder flaskor på vägen??!!!!
Vi har ett STORT problem med det här i området, specillt på senaste tiden, vart vi än går med våra hundar så är det just GLAS på makrken och våra hundar använder inte skor som vi gör! Har människor ingenting innanför pannbenet?
På 2 dagar har Boss nu skurit sig på 3 tassar! TACK GODE GUD inte djupt men det är väl bara en tidsfråga?
Ceros har dock klarat sig då kan inte gör små "hopp" innan han kissar emot en buske el liknade.
Det spelar verkligen ingen som helst roll om vi går på vägen, i skogen eller i buskarna, det kryllar av glas ÖVERALLT!
Senast igår upptäckte jag att boss hade fått nåt i tassen då han började att halta, först ville han inte mamma skulle kolla på hans onda tass ute i mörkret men lät mig göra det endå, och vilken tur va inte de? Att vi är så uppmärksamma på våra hundar för mkt riktigt hade han en liten glasbit i trampdynan som jag lyckades få ut, sen traskade han på som om ingenting hänt.
Men vi har endast haft TUR, en dag kommer någon av våra eller någonannans hund skära upp hela tassen och vem fan tar ansvar för det ? Det blir självklart vi som hundägare som får betala kostander och se att vår hund blir bra men är det verkligen så mkt begärt att slänga flaskorna i en sopptunna så slipper man dessa problem `?
Det är faktiskt inte bara djuren som kan ta skada av detta, alla BARN som springer runt och leker här omkring då? Och alla vet ju att barn gärna smakar på det mesta, tänk er då om ett barn stoppar en sylvass glasbit i munnen?!

Nej fy säger jag bara, nu ska jag kontakta gavlegårdarna så får DOM sätta upp lappar om detta iaf. Tror att det tar mer än att vi som privatpersoner gör det, vilket vi först funderade på. Men nu har det gått så långt att vi knaappt vet vart vi kan gå med våra hundarn utan att risken finns att dom skär sig pga oansvarliga fyllon!!!!!!!!!!!!








____________________________________________________________

Update!

Jaha, jag satte mig och skrev ett LÅNGT mejl till gavlegårdarna och jag tror att dom kommer att ta tag i prblemet. Men i SAMMA sekund som jag skickade meljet fick jag ett tillbaka att han var på tjänsteresa och återkommer den 28:e! SUCK!
Aja, bättre än sist jag mejlade iaf, då fick jag tillbaka att han var på semester och att mitt mejl atomatiskt skulle raderas, va tusan är det då liksom? Då blev fröken Zanna GALET ARG!
Aja, vi får hålla tummarna för att han tar sig tid och läser det och verkligen gör någonting åt problemet.
Nej nu ska jag plocka lite här hemma, måste även få nåt i magen känner jag.
Höres..

Kommentarer
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

så tråkigt när folk gör så.. när vi bodde i vår första lgh och maggie va valp så skar hon upp två tramdynor (riktigt djupt) så man fick sätta bandage på dem i flera dagar.. :/ inge kul alls*

2009-09-23 @ 21:20:47
URL: http://tiiiildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0