Vart är världen påväg?

Kommer hem från skolan, visar upp sina toppbetyg för mamma, gör en high five med ett leende på läpparna, går upp på sitt rum, mamma ropar att maten är klar, inget svar, mamma går upp, hittar sin son.. - Hängd i sin egen garderob!

Kommer hem ifrån skolan, lite ledsen, berättar att klasskamraterna är elaka, kallar honom gay, misslyckad, en nolla, mamma pratar med sin son, han verkar förstå, går upp på sitt rum, mamma fortsätter med middagen, ropar ¨på sin son, inget svar, mamma går upp på övervåningen, hittar sin son.. - Hängd i sitt pojkrum.
Lämnat en lapp efter sig där man beskriver sin kärlek till familjen, skriver även ner namn på dom. Skriver även att hans farvorit tv-spel är något han lämnar efter sig till sin syster. Skriver även att han alltid kommer vaka över sin lillebror så han inte råkar illa ut på samma sätt.

Pappa hittar sin son med huvudet i köksbordet, pojken tittar upp, säger , - Jag hatar den här nya skolan, jag vill aldrig mer tillbaka, kan jag få hemundervisning, snälla kan vi flytta?
Mamma är hemma med sin son, pappa är på jobbet, mamma kliver in i deras gemensamma badrum, finner sin son.. - Hängd!




Det är för mig så fruktansvärt, detta är någonting som jag såg på Oprah. Jag grät okontrollerat under inslagen.
Detta är BARN som mobbar andra barn tills det mobbade barnet inte orkar mer och bara ser en enda utväg.
-Döden-
Nu pratar vi små pojkar, från 9 till 13 år gamla.

Nej jag kan inte skriva mer just för tillfället.. Dom tre första styckerna i detta inlägg säger väl allt?


Kommentarer
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

usch, så otroligt hemskt... man undrar ju hur det kan låtas gå så långt att ngt sånt händer :(

usch....

2009-09-26 @ 11:56:24
URL: http://tiiiildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0