Svacka..



Jag är mitt i en svacka nu..
Det går upp och ner, ibland från timme till timme, ibland från minut till minut.
Jag undrar när tårarna ska ta slut?
För jag orkar verkligen inte fälla dom längre.

Jag vet inte ens riktigt vad det är som är så fel, så jobbigt och så förbannat obehagligt!
För det är just det, obehag som jag har i min kropp,. djupt in i min själ.
Försöker att minnas hur jag tagit mig upp förr, alla andra gånger.
Men det står helt still, tankarna blir som blanka papper.
Jag hittar inte utvägen, jag hittar inte slutet.

Ensam är jag nu..
På ett sätt är det skönt.
Det är lungt och fridfullt.
Kom precis in med Ceros,
Vi har haft mys på ängen med pipen och massa skutt.
Nu är jag inne igen..
Ska laga mat,
Men jag är inte hungrig så det lockar inte att ställa sig vid spisen.

Samtidigt som jag inte vill vara ensam.
Men jag har hundarna.
Jag tackar gud för dom,
Mina egna änglar.
Men endå så pratar jag inte så mkt när jag väl har sällskap,
Så då kan jag ju lika väl vara ensam, eller?

Tårarna trycker på hela tiden,
Jag kämpar kraftigt emot dom.
Dom ska inte fällas nu.
Eller är det nu dom ska det?
I ensamheten?
Så man slipper alla frågor?
Frågor som jag inte kan besvara.

Samtidigt så är jag såå trött.
Skulle aldrig säga nej till att krypa ner i sängen nu,
Det skulle kännas underbart.
Beskyddande och tryggt.
Täcket över huvudet ,
Likt en struts med huvudet i sanden.
Men ifrån vad?
Jag vet inte vad problemet ligger,
Eller gör jag det?
Långt där inne någonstans?
Jag vet inte..

Håller jag på att tappa mitt förstånd?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du klarar allt.. kan tyvärr inte skriva vem jag är, för du har antagligen förträngt mig, men jag vet att du är en stark person =)

2010-08-28 @ 23:14:58
Postat av: Stefan

Nä då inte håller du på o mista förståndet, det går över snart ska du se, man kan ju inte alltid vara på topp det är det ingen som är, gör bra saker för dig själv så ska du se att det vänder snart, Älskar dig massor glöm inte bort de nu när du inte mår så bra! Puss

2010-08-29 @ 10:47:03
Postat av: Maddiz

Hej stumpan! Ibland mår man dåligt och är ledsen får något man inte vet varför. Och de för att kroppen ska kunna bearbeta saker som den kanske skyflat undan utan anledning. Och de är inte säkert att de är nå stora saker utan de kan lika gärna vara någon liten skit sak som du blivit ledsen eller arg för att du missat köpa eller missat vara med om. Fast du kanske inte blev bokstavligt ledsen. Och din kropp sköt bort de då men någon gång så måste den även ta itur med dom sakerna. Komihåg att vi kan aldrig bara skjuta ifrån oss saker utan någon gång måste även dom bearbetas. Så fundera inte så mycke på varför, utan gör som Stefan säger: Gör de som du mår bra av och som du tycker är kul.



Många kramar till dig gumman!

2010-08-29 @ 16:06:09
URL: http://raggarmaddiz.blogg.se/
Postat av: Dufb

Your strong.. :) <3

2010-08-29 @ 21:14:19
URL: http://metrobloggen.se/dufb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0