♥ Tacksamhet, Glädje & Goda Vänner ♥

Hej på er , ni som fortfarande läser trots min kassa update..

Coolaste & sötaste i hela världen ♥ Nu ser ni vad som tar upp min tid :)

Igår morse så fick jag ett sms av vår granne Elin, det hade kört ihop sig med hundvakt åt Nemo.
Båda behövde jobba och hade ingen som tog ut honom på eftermiddagen och kvällen.
Så frågan var om jag kunde?
Självklart kunde jag det.. Jag satt ju bara hemma ändå :P
Dessutom så älskar jag verkligen Nemo, han är en riktig gobit till vovve!

För mig så är det så självklart att hjälpa mina nära och kära på alla sätt jag kan men alla är inte så.
Men det som gör att man alltid vill hjälpa är - tacksamheten man får tillbaka.
Bara ett leende och ett tack gör mig glad och känner att jag uppskattas för det jag gör.
Och som jag själv vill bli behandlad, behandlar jag även andra.
Dvs jag är otroligt tacksam om något gör något för mig , litet som stort.
För mig är det tanken som räknas..

Ett Litet ord kan betyda såå mycket...


Sen finns det en sortens människor som bara ska ha och ha och ha och ha .. Och aldrig ger någonting tillbaka, som inte ens kan bjuda på ett "Tack för hjälpen" osv.. Och sånt folk förstår jag inte mig på trots att dom lever omkring oss överallt..

( Bild från google)

Nu till gårdagens höjdpunkt.. hihi..
Jag hade Nella på armen, karln satt på toa när det plötsligt plingar på dörren.. - gaaah..  (Hatar den där ringklockan)
Alla tittade på varandra här hemma som frågetecken, ink hundarna. haha..
Jag gick och kollade i titthålet, ingen där? Skumt uttrycker jag mig och tittar fundersamt på Stefan som satt på toan (haha)..
Kanske en busrigning sa S och jag höll med, kikandes i titthålet.. det tog en bra stund innan jag beslutade mig för att öppna dörren ändå..

Och där på våran dörrmatta ligger det en - gudomligt vacker bukett..
Jag stog där helt förvirrad och funderade va tusan den gjorde där.. Tills jag såg att det låg ett kort bland blommorna.. Inte förens  tog jag alltså upp dom från dörrmatten.. hehe..

Dessa vackra blommor , det var även min mammas favorit-blomma ♥


Dom doftar ljuvligt här hemma.. mmm.. :)


Jag tog upp kortet, läste, blev tyst, tittade på stefan och föll sen plötsligt i gråt.. Fatta Stefans min?
Han förstod ingenting.. Han höll mig hårt och lillan tårade mina tårar med sin lilla söta hand.
Jag läser upp koret för Stefan och då förstod han att det var - glädje tårar, inget annat!

Sötaste kortet..


Framsidan..


Massa tack till Elin & Ricky för att ni är ni.
Ett par helt underbara människor som jag är såå tacksam över att få ha i mitt liv!


Blir en bild updatering senare :)
Nu kommer snart Nella som vi ska ha över helgen, jippppi :) ♥
Bjuder på en härlig bild på oss men framförallt hennes leende som avslut på detta inlägg..



Nu ska vi vänta på bruden och sen åka i väg en sväng!

Ha det toppen så länge!

kramar


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha gumman va gullg du är:) Fina kort på dig och lillan. jag är också glad att du finns i mitt liv ska du veta, en jättehärlig tjej är vad du är!! KRAM

2010-08-06 @ 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0