Slutet

Känner kraftigt att jag inte orkar detta.
Jag orkar inte ha detta i mitt liv igen.
Kan inte låta det ta all min kraft återigen,
Det måste ta stopp, måste vara över.

Jag vill inte ha det i mitt liv,
Jag tog valet för många år sedan,
Jag står fast vid det valet än.
Jag drar ett streck över detta återigen.

Orkar inte gå in i det förflutna igen,
Det tog alldelses för hårt på mig förr,
Alla lögner, alla svek, alla hemska minnen.
Det tar stopp här & nu.

Jag kommer aldrig att glömma,
Det kommer alltid att finnas kvar i mitt minne,
Alla ärren finns alltid kvar både på utsidan & insidan.
Men jag vill få tillbaka min ro som jag skapade,
Den dagen då jag bestämde mig för att gå vidare.

 Det var en svår period i mitt liv,
Det har satt sina spår inom mig.
Jag har fått berätta & förklarat det så många ggr,
För så otroligt många olika människor,
Läkare, psykologer, vänner och familj.


Nu får det räcka.
Jag lever mitt liv med ro idag,
Inget ska få förändra det igen.
Du & jag vet sanningen,
Hur mycket du än försöker vrida & vända på den.
Så vet du egentligen vem som gjorde vad,
Vad som hände och vad som inte hände.
Jag är inte med i detta sjuka spel längre,
Jag checkade ut för länge sen.

Jag lämnar nu detta till det förflutna,
Jag vänder blad en sista gång,
Jag lägger locket på och låser.

Jag lever ett harmoniskt liv nu,
Jag är lycklig och glad.
Det är det som räknas.
Inge mer energi ska av mig stjälas.

Detta är äntligen slutet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0