Konstig sjuka

Först och främst så vill jag gratta en fantasikt kvinna som har gått igenom så mycket i sitt liv och som nu fått reda på till 100& att hon väntar sitt tredje barn! Jag känner sådan lycka för er, att erat tredje mirakel är påväg efter många om och men, hon/han har verkligen fått sin mamma att känna mycket oro, men nu har äntligen det slutliga beskedet kommit, att du faktiskt ligger i mammas mage och mår bra och jag är så glad för eran skull! ♥

Själv har jag legat tvärdäckad i över 39 graders feber, sist jag hade så hög feber var när jag var liten.. Fy attan så dålig jag varit! Som tur är så gav det med sig nästan helt efter ett dygn, gårdagen var jag bara uppe 3 timmar på hela dygenet, jag tvingade först upp mig och tog ut Ceros för att sen däcka igen i sängen och älsklingen fick inte upp mig förens 20.00 :O DÅ är man riktigt sjuk! Lyckades hålla mig "uppe" dvs liggandes i soffan i ca 2 timmar innan jag släpade mig till sängen igen och somnade om lika fort som jag la mig.
Huvudet kändes som en bomb som skulle explodera, halsen var sjukt smärtsam och varje led och muskel skrek utav värk. Kan inte beskriva det med andra ord än, HEMSKT!

Imorse tvningade jag mig upp och skulle bestämt ta ut Ceros själv, vilket jag lyckades med och det fick mig att känna mig riktigt stolt! Febern har gått ner till 38,3 och muskel o led värk är nästan borta. Tack gode gud för Treo och Panodil. Jag har också tagit ut Ceros själv varje promenad idag, diskat och lagat middag, har inte sån jätte stor aptit men jag fick i mig lite kyckling, ris och sås, bättre lite än ingenting alls.

Vet inte riktigt vad det var för " sjuka" jag fick igår, det började komma lite på Stefans födelsedagsfika, då började jag må illa och fick en hemsk huvudvärk och somnade så fort jag la mig i sängen på kvällen och sen kom jag som sagt inte upp dagen efter.
Klarade varken av ljus eller ljud.. Ursch.. Påminnde hemskt mycket om hjärnhinneinflammtion som jag hade när jag var 15 eller 16.. Men det blev värre för varje dag och nu blev det ju bättre dagen efter så jag tror inte att jag ska behöva gå igenom den plågan igen, då hade jag ju knappast stått på benen idag.

Därfär uppdaterade jag iaf ingenting igår, jag rörde faktiskt inte Datan en sekund igår, klarade inte av ljuset.

Tänkte bjuda på lite bilder från Stefan födesledagsfika iaf.

Bröderna Holappa! :)


Älsklingen, Niklas och Sirpa (svärmor)


Johan, S´Farmor och bejb!


Jag & födelsedagsbarnet..♥


En av S födelsedagspresenter, sååå fina!


Och dessa (3 stycken) Passar perfekt till grardinerna i v-rummet :)


Och Stefan fick även en egen tekopp :) Han är så stolt över den ;)


Nu ska jag ta det lungt en stund så jag inte blir dålig igen, ska ta tempen igen om en stund och se om den gått ner lite till. Ska även ta ut min lilla pluttCeros en sväng till snart, just nu ligger han här brevid mig i soffan och sover så sött...

Hoppas alla har en trevlig fredagskväll. För mig blir det en väldigt lugn helg. Vill verkligen inte bli sådär dålig igen som jag var igår, då är nog vila den bästa medicinen tror jag..

Ha det så bra!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0