Fråga till er läsare..

Är det någon som vet OM eller HUR man kan skydda sina bilder här på bloggen?
Dvs så att ingen kan ta dom och använda dom själva?




Känner att det är jätteviktigt för mig att jag har skydd på alla mina bilder men främst på min familj och mina vänner.
Vill inte att andra folk ska kunna bara kopiera dom och sedan kunna använda dom själva, även om det inte skett på ett opassade sätt..

MEN jag har dock upptäckt att bilder på våra hundar har funnits på andra sidor som inte tillhör varken mig, Stefan eller någon familjemedlem, det tycker jag är respektlöst och opassade, ingen har frågat om lov så..
Har lite svårt att förstå varför bilder på våra hundar ska användas utan våran tillåtelse? :/ 


♥ Finaste pojkarna i hela vida världen.. Kärleken mellan dom är obeskrivligt härlig ♥


*Finns självklart dom frågar,som har en anledning till att låna bilder på oss eller hundarna,
 dvs vänner & familj och det är helt okej så missuppfatta mig inte nu.. :)*
 


Skulle vara ytterst tacksam om någon skulle kunna berätta & hjälpa mig med detta :) ♥


Tack på förhand sötnosar!


Kramar


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Gumman!

Egentligen gäller Copyright lagen på alla bilder, dvs. att folk ska fråga om lov INNAN dom tar dina bilder. Men för att stärka det kan du vattenstämpla bilder med ex. copyright coxiq.blogg.se. Om då någon skulle ta bilderna i alla fall så ser man direkt varifrån bilderna är hämtade.

Ta hand om dig! Puss och kram

2010-10-28 @ 00:41:12
URL: http://ridbloggzantos.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo] ~ Vinn löshår

Gå in på designadinblogg.se så tror jag att det ska finnas en kod där hur man coyrightar bilder

2010-10-28 @ 09:54:25
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0