Kärt Återseende..♥

Idag så hade jag och Birgitta "Mamma" bestämt träff, hon, jag och Ceros :)
Vi har inte träffats på flera år, helt absurt!
För er som inte vet vem hon är så ska jag förklara lite fort..



Jag har bott på en himla många olika hem under min uppväxt, dvs familjehem osv.
Det enda hemmet som jag stannade en längre tid, alltså flera år och som kändes som mitt riktiga, ärliga hem, det var på Birgitta Gården.
Där blev jag välkommnad av en riktigt underbar familj som sedan verkligen tog mig under sina vingar och älskade mig för den jag var.
Alla som var placerade på hemmet kallade Birgitta för mamma, självklart av egen vilja så det föll naturligt för även mig att kalla henne det och det har hållt i sig sedan dess.
Hon behandlade och gör än idag mig som sin egen dotter och gör ingen skillnad på barnen alls.
Och hon försöker absolut inte att ta någons mammas plats i barnens liv,
men när man inte har någon mamma i livet och verkligen söker efter en äkta mammaroll, ja, då var hon helt klart den bästa du kunde hitta!

Jag kan helt ärligt med handen på hjärtat säga att detta hem, denna kvinna, hon räddade mitt liv!♥



Hur som helst så tog vi äntligen tag i att träffas efter all denna tid som gått.
Det har inte varit av någon speciell anledning som vi inte setts, mer så att jag har haft mitt och hon sitt, typ.
Jag har fokuserat på att skapa och bygga upp ett liv tillsammans med Stefan och hundarna, men vi har hållt kontakten vid telefon osv.
Men nu kändes det som om det verkligen var på tiden att träffas! :)
Och det var så skönt, så härligt och helt underbart mysigt!
Ceros följde självfallet med mig och när han fick höra att vi skulle träffa "Mormor", ja, då blev han toklycklig!
Han har även bott tillsammans med mig hos henne när han var yngre och mormor, hon är bäst ;)

Hemma hos mormor, där blir man ordentligt bortskämd ;) Det vet han minnsan!


Vi möttes upp på brynäs och tog bussen hem till henne på stan där vi fikade, pratade och hade allmänt trevligt tillsammans♥
Efter så lång tid så har man massor att prata om och det kändes ändå som om vi sågs förra veckan,
Inte alls den där känslan av att man inte setts på flera år..
I hennes vardagsrum så satt det en hel rad med inramade bilder på oss barn som bott hos henne under alla dessa år,
När jag såg alla dessa bilder och bilden utav mig själv så blev jag helt varm i kroppen,
Känslan utav att vara älskad..



Är så glad att vi äntligen tog oss tiden att ses och det kommer vi säkerligen att göra oftare efter idag! :)

Tänkte slänga upp en bild på min nya jacka nu när jag ändå sitter här, den bilden får avsluta dagens inlägg för i morgon är det kurs som står på schemat, dvs, tidiiig morgon!

Läcker färg vah? Älskar den! Varm och go också ..Lovely! ♥


Ha en trevlig kväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Ågren

Tack Sanna för det du skrivit här, jag vart alldelens gråt färdig när jag läste detta. Tack för att det var vi som fick hjälpa just dig gumman. det var så kul att träffa dig o Ceros igen, känndes som det var i förra veckan som vi setts och inte flera år. Nu lär vi se till att det inte tar flera år till nästa möte eller hur?? Älskar dig min dotter har alltid gjort det och kommer alltid att göra det.



Tack för idag . puss o kram din mamma

2010-10-04 @ 20:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0