Vilken Chock- RÅN!



Update: http://gd.se/nyheter/blaljus/1.2335904-tva-misstankta-for-temporanet

Nu när jag tog cykeln och skulle åka och köpa en dricka på Tempo, vi handlar alltid där och är väl lite utav "stammisar", pratar alltid med dom som jobbar om allt möjligt osv..
Vi var upp dit tidigare på eftermiddagen och handlade lite, Stefan var även upp igen och köpte mjölk som vi glömde.



Hur som helst så när jag började närma mig affären så såg jag först 1 polis-bil, vad tänker man?
Inte så mkt, kanske är dom inne och handlar nåt?
Sen såg jag yttligare en polis-bil och sedan ännu en till ju nämre jag kom.. DÅ förstår man ju att nå verkligen hänt!
Runt knuten så stod det ett flertal plisen och pratade.. Jag stannade cykeln och kollade på dom, såg nog ut som ett frågetecken.. Då sa den ena polisen att det var stängt,
- Det har begåtts ett rån..
Självklart så reagerar man ju jätte strakt då man "känner" dom som arbetar där, blev jätte orolig och helt skakig.
Så det enda jag fick ur mig va,
- Men herregud, är alla okej?!
Det var dom tydligen och det är jag så tacksam för.. Man vet faktiskt aldrig nu för tiden va tusan idioter kan hitta på!
Kände som sagt en stark oro för dom som jobbade, vet ju vilka som jobbade nu också eftersom vi var uppe tidigare och handlade.



Det är rätt svårt att fatta att det hänt, precis här, bara någon timme efter att vi var där!
Jätte obehagligt.. Var bara att vända på cykeln.
Jag blir så ARG på människor som håller på med såna här hemska saker!
Blir så frustrerad och orolig!
Hur fan tänker man egentligen?
Tänk själv om man sitter lugnt och fridfullt och jobbar så kommer det in någon eller några och ska råna stället!
Helt jävla sjukt! Inte en tanke på att folk faktiskt kan bli förstörda pyskiskt resten av livet pga rädsla , hot osv.
Nu har jag ingen aning om hur det gick till här uppe men det får man väl reda på snart.
Hur som helst så är det lika otäckt och hemskt i vilket fall!



Våra tankar här hemma går nu ut till den underbara personalen på Tempo här på Brynäs! ♥

Jag gillar verkligen allihopa som jobbar där och speciellt dom som jobbade nu, jätte snälla människor, alltid lika trevliga, hjälpsamma, glada och sociala.. Fy..
Tycker detta var fruktansvärt obehagligt och jag hoppas att det är som polisen sa att ingen kom till skada, även om det säkerligen sätter spår psykiskt.. Ursch!
Hoppas även att det inte var en massa skjutvapen osv inblandade..
Gud, jag lider verkligen med dom.. Hoppas att vi snart kan ses igen så man kan få höra hur ni mår..
Nu tänker jag absolut inte skriva ut namnen på dom som jobbade,
Men återigen, vi tänker på er!

Jag hoppas VERKLIGEN att den/dom som gjorde detta åker fast så det bara skriker om det!
FY FAN SÅ LÅGT!!



En frusterad och orolig

(Samtliga bilder är lånade från goggle.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0