På tal om hundar..

På morgon promenaden med älskade Ceros så gick jag förbi affären här upp och på löpsedeln så ser jag Neela & min syster..
Blev väldigt förvånad.. hehe..

Här är iaf länken om Neela som nu är hemma i tryggheten igen :)
http://gd.se/nyheter/gavle/1.2299075-nu-ar-neela-hemma-igen

Sen ännu en bild från igår.. En sjuk matte med sin älskade fina bästa vovve :)

Vet inte vad jag skulle göra om någon stal dig.. ursch! Skulle inte sova en blund förens du var hemma igen..
MEN ingen ska få chansen att ta dig ifrån mig.. Och rymma, det skulle du aldrig, det vet jag för duu är mammas-pojke ända ut i klorna ;).. Mitt älskade hjärta!



Nu när jag var ute med Nemo (Är hundvakt) så hittade jag även ett par nycklar som någon tappar, förmodligen ett barn.. hmm.. Stod där och visste inte riktigt vad jag skulle göra eller vart jag skulle börja..
Gick till lekparken intill och frågade om någon tappat ett par nycklar, inget napp där.. nehepp..
Vandrade hem med Nemo, in med den sötnosen, bytte vatten och myste lite..

Jordens finaste, sötaste och snällaste Staff! Han har vunnit mitt hjärta han minnsan :)


Sen vidare hem till oss, kommer in och säger,
- Jaha, nu har jag hittat ett par nycklar också.. (Ser ut som ett ?)
Stefan började skratta åt mig, jag förstod inte riktigt varför.. haha..
Sen säger han,
- Ja, det förvånar mig inte ett dugg, du hittar och letar efter allt som andra tappat för att allt ska tillbaka igen till dess ägare.
Jag kunde inte göra annat än att hålla med, väntade på att Ceros skulle äta upp sin middag, sen gick jag upp och lämnade nycklarna på affären och hoppas att dess rätta ägare dyker upp..
Det var ju ändå en hemma-nyckel + en cyckel nyckel.. Mmm.. Vi får hålla tummarna.. detta var även ett par  Barn nycklar, det syndes tydligt.

Det känns nästan lite som om detta faller på mig just nu, nycklar, hundar och alla möjliga saker.. är detta vad jag ska pyssla med kanske? Hjälpa djur och saker att komma hem igen?
Då skulle jag må susenbra! Älskar verkligen vara till hjälp åt andra..
Men nu måste jag verkligen vila om jag ska bli frisk..
Sist jag skrev det så började jag städa för fullt här hemma..

Det sista Bejb sa nu innna han traskade ut med Bossen var:
- Hitta inte på nåt nu medans jag är ute, inte ut och leta hundar och katter nu, som följdes av ett skratt innnan dörren drogs igen..
Han är kul han.. :P

Hihi.. söt han är då! Med sin glass.. Naaaw... Hehe..


Nej nu ska jag verkligen ta det lungt, ska binda fast mig själv i soffan om det är vad som krävs .. haha..

Men jag ska också försöka hinna med att sätta upp bilder på Ceros i sitt nya regn täcke- Vadå urgullig?!

Hej så länge! Trevlig Fredag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0