Svar till Linnea..

linnea om Godmorgon !:
måste få fråga dig, ni har ju en staff, tränar ni honom några ggr i veckan för att han ska bli stimulerad eller klarar han av bara vanliga promenader?
vad jobbar du/ni med för att ha tid med 2 hundar?
skulle va roligt med svar :)

Hej Linnea!

Vi har inte en staff men vi har en pittbull :)
Han tränas faktiskt dagligen, men är man sjuk osv så går det bra att skippa träningen en dag och ta vanliga promenader.
Men han måste som du skriver stimuleras i huvudet varje dag på ett eller annat sätt..I första hand för hans egen skull!

Min man jobbar som kakelsättare och jag börjar faktiskt en kurs på Tisdag :)

Nu har jag varit hemma med hundarna eftersom jag varit sjukskriven, men på tisdag sätter livet fart :)
Då kommer jag att gå ut med hundarna på morgonen som vanligt, sen komma hem även på lunchen och ta ut dom och deras träning får vänta till ca 16.00 om dagarna.
Men våra hundar tränas ju även på varje promenad, lydnad osv, det är ett måste med alla hundar i allmänhet, för man måste alltid ha koll på sin hund :)
Liten som stor!
Hoppas du är nöjd med mina svar, annars får du fråga igen :)




Kommentarer
Postat av: Matilda

han är ju ingen pittbull ? han är vell en amstaff blandis. Hur är det är han syskon med nova eller är hon mamma åt honom? Det är vell inge pittbull i nova. Han är ju släkt med engla också va? å hon är ju amstaff blandis inge pittbull.

2010-09-13 @ 19:36:53
Postat av: linnea

tack så mycket för svaret :)

2010-09-16 @ 21:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0