När och Hur?

Tar ett djupt andetag, inväntar lugnet jag vill ha,
Inom mig, i min själ.
Känner mig missförstådd och en aning förvirrad.
Vem har makten att tala om hur jag känner?
Vem har rättigheten att tala om hur jag ska reagera?

Jag är en egen person med ett bultande hjärta,
Ett levande ting med känslor och gränser.
När får jag rätten att säga ifrån?
När är det min tur att få ur mig mina känslor?
Hur länge ska dom döljas för andras skull,
Hur länge ska jag behöva plågas utav dom ensam?

Jag älskar att skriva, det är min terapi, alltid varit.
Jag kommer inte sluta att skriva, vad jag vill, här, i min blogg.
Det får mig att kunna andas när det blir för mycket,
När själva hjärtat säger ifrån på allvar.
Jag kommer fortsätta med min egna terapi.
Ingen ska få mig att sluta skriva, nånsin..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0