Stödfamilj ♥

Det finns såna underbara människor i denna värld, som ställer upp och hjälper till när andra behöver det.
Ett exempel på detta är stöd-familjer.
Jag hade själv det som liten, innan mamma gick bort och jag stormtrivdes!
Det handlade inte om att min mamma inte kunde ta hand om mig eller något liknande.
Men alla mammor blir trötta ibland, har mycket omkring sig och kan behöva lite avlastning,
-Jag finner inget fel med detta
.



Jag har funderat mycket omkring dessa stödfamiljer jag hade (2 stycken om jag minns korrekt) och hur bra det var,
Mamma fick "vila upp sig" och jag fick byta miljö och hitta på skojjiga saker..
Jag pratade med mamma i telefon varje kväll minns jag,
  Berättade vad jag hade gjort och så sa vi godnatt..
För det går inte att komma ifrån att jag var en äkta mamma-gris :)



Nu när min historia har kommit ut och folk nu vet en del av allt,
Så blir det ju automatiskt så att jag bearbetar allting och börjar att fundera och minnas ännu mer än tidigare.

Senaste dagarna har jag tänkt jättemycket på dom som öppnade sitt hem för mig när jag var liten plutt,
Hur fina människor det faktiskt är som gör en sådan sak för nån annan.
Och även vart dom tog vägen sen?
Jag minns inte.. Jag försöker att minnas men det tar stopp.



Och nu när jag loggade in här en sväng på bloggen så har jag fått en komentar utav en tjej, Jessica,
Vars mamma hade läst artikeln i Aftonbladet och känt igen mig.. Jag blev så glad att tårarna rann.
Hon hade även lämnat mejladress så jag kunde svara henne och även ställa frågor, så kul!
Detta måste vara en av mina stödfamiljer som jag hade innan allt hemskt inträffade och vad är oddsen på att jag ska börja tänka på det nu och vips så får jag denna fina komentar? :)




Jag är helt och håller för stöd-familjer och kan absolut tänka mig att vara det själv, likaså Stefan.
Det är något som vi funderat över och diskuterat om fram och tillbaka ganska länge faktiskt.
Vi får se om det är något som kommer att ske i framtiden men det hoppas jag verkligen!



Hur som helst så ville jag bara skriva av mig lite,
 Och även tacka Jessica och hennes mamma för komentaren..♥

 


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej Zanna!

Hittade din blogg efter aftonbladets bilaga. Du kommer nog inte ihåg oss men du var hos oss jag tror att det var en helg i månaden under en kort period 1993 tror jag. Jag minns dig som en glad, kavat tjej med skinn på näsan. Jag har ofta tänkt på dig under åren och undrat hur du haft det efter det hemska som hände med din mamma. Det gör ont att läsa hur tufft du haft det, men roligt att du hittat kärleken och är lyckligt gift.

Sköt om dig!

Kramar från Kristina

2011-02-17 @ 21:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0